reklama
Miesto pre vašu tvorbu. Staňte sa súčasťou komunity
Jana Černičková

Jana Černičková

Bloger 
  • Počet článkov:  3
  •  | 
  • Páči sa:  0x

študentka UK - tlmočníctvo, prekladateľstvo (Aj, Nj) Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

reklama

Nezaradené

Zaslíbená zem

Jana Černičková

Zaslíbená zem

Už několik desetiletí vnímáme Kanadu jako jedno z nejatraktivnějších míst pro klidný a bohatý život. Mněla jsem to štěstí, že jsem mohla strávit rok ve Vancouveru na pracovních prázdninách, které mněli původně trvat jen tři měsíce. Zatím co jsem bydlela u svého bratra, který tam emigroval před pěti lety, pochopila jsem, proč z této krajiny nikdo nechce odejít. Proces emigrace hodně odrazuje, i když je každým rokem jednodušší. Už jen kvůli ročnímu pracovnímu pobytu jsem musela poslat „tunu“ formulářů a dokumentů na ambasádu, včetně motivačního listu a potvrzení z banky, že se nechystám zneužít kanadský sociální systém. Programu „Zažijte Kanadu“ se můžete účastnit jen jednou v životě a také není možné si pobyt prodloužit. A tak jsem se rozhodla využít všech 12 měsíců, i když všichni doma očekávali můj návrat na konci léta.

  • 21. jan 2013
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 829x
  • 8
Palec verzus Záviš

Jana Černičková

Palec verzus Záviš

Je piatok poobede a ja sa vraciam z Bratislavy do svojho rodného mesta, tak ako každý týždeň ďalších cca 400 000 Slovákov. Hneď na stanici zisťujem, že autobusy mi idú síce dva, ale na rozdiel od pravidelných spojov v hlavnom meste až za 20 minút a samozrejme obidva naraz. Po spočítaní času čakania a cesty prichádzam na to, že prídem domov za rovnaký čas, ako keď pôjdem pešo. Aspoň sa prejdem cez centrum, dlho som tu nebola, pomyslím si. Šokuje ma poloprázdne námestie, kde ešte aj tých pár zblúdilých občanov kráča prechádzkovým tempom. Ešte pred chvíľou, 120km južne, ľudia poklusávali, prebiehali na červenú a snažili sa natlačiť do preplnenej električky, aj keď za 3 minúty mala ísť ďalšia. Okamžite na mňa začne doliehať víkendová úľava a v hlave sa mi vynára otázka dnešného kultúrneho večera. Ako môže dopadnúť v našom zaspatom meste kombinácia divadla a koncertu?

  • 25. nov 2012
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 721x
  • 0
Nice to meet you, Mr. Šeban!

Jana Černičková

Nice to meet you, Mr. Šeban!

Meno Andrej Šeban som do včera počula veľakrát, no jeho hudbu ani raz. Podľa superlatívov, ktorými ho ospevovali znalci, som očakávala veľa. Aj keď ma pred koncertom môj hudobný sprievodca varoval, že na jeho poslednom vystúpení sa jedno malé dievčatko rozplakalo... predstavovala som si ho teda trochu ako Britney Spears - v zmysle „Love it or hate it“. Možno sa čudujete, prečo som šla na koncert niekoho, od koho nepoznám jedinú skladbu, ale toto sa dá ľahko vysvetliť. Som totiž takzvaný „hudobný upír“. Moje priečinky v hudbe sa nenazývajú podľa skupín, ale podľa ľudí, ktorých som „vysala“: Mirkina hudba, Dankina hudba, Zuzka music, Andy výber a tak ďalej. Po tom, čo si moji priatelia tvoria niekoľkoročnú zbierku svojich objavov a hitov si ich ja za pár minút (pokiaľ počítač takúto rýchlosť dovolí) skopírujem cez usb a kriticky za pár týždňov zhodnotím, čo bude mojou novou mantrou a čo odložím na horšie časy. Človek, ktorého som hudobne vycicala úplne najviac, ma zavolal na tento koncert, takže som so slepou radosťou dôverovala a investovala 13€, čo v živote študenta znamená stravu na polovicu týždňa.

  • 18. nov 2012
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 151x
  • 9
reklama
SkryťZatvoriť reklamu